بیا تو ببین چه خبره
اینجا همه چه هست پس بدو بیا تو ببین چه خبره
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : شیوا

 عکس متحرک عجیب

عکس متحرک عجیب

motaharek newfun ir مشاهده این عکس شما را شگفت زده خواهد کرد

به آن مردی که روزنامه دستش هست توجه کنید

 

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 22:5 ::  نويسنده : شیوا

 

برای خانه تکانی از کجا باید شروع کرد؟

 

یک برنامه ریزی صحیح برای خانه تکانی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا اضطراب ناشی از انبوه کارها باعث فشار عصبی زیادی می شود که شاید بازدارنده بوده و کار را همانند غولی عظیم جلوه گر کند.

اگر شما بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید و بدانید ترتیب انجام آنها کدام است مطمئن باشید نیمی از کار را انجام داده اید.

حالا قلم و کاغذ به دست بگیرید و تمام کارهایی که باید انجام شود، بنویسید. سپس روی ورقه ای دیگر کارها را به ترتیبی که باید انجام داده شود ردیف کنید.

آشپزخانه؛ شامل نظافت کاشیها (اگر کاشیهای آشپزخانه بیش از حد چرب و کثیف بود از یک دستمال آغشته به نفت برای پاک کردن چربیها استفاده کنید. سپس با آب و پودر بشویید)، کابینتها، پنجره، شستن پرده و تمیز کردن هواکش و لامپ.

اتاق خواب؛ نظافت دیوار و سقف، پنجره. شستن پرده و ملافه ها. تمیز و مرتب کردن کمدها.

پذیرایی؛ نظافت دیوار و سقف، پنجره، شستن پرده. گردگیری کامل مبلمان و دیگر وسایل آن.

حمام و دستشویی؛ شستن کاشیها و لوازم بهداشتی

برای انجام هر قسمت کار روز خاصی را در نظر بگیرید.

دیوار و سقف

ابتدا تمام وسایل اتاق را جمع کنید تابلوها را بردارید و پنجره ها را باز کنید بعد با برس دسته بلند سقف و دیوارها را گردگیری کنید. اگر رنگ دیوارها قابل شستشو است محلول آب ولرم و صابون و مقدار کمی مایع سفید کننده را با اسفنج روی دیوار بکشید و با دستمال تمیز پاک کنید. هر بار قسمت کوچکی از دیوار را تمیز کنید (حداکثر نیم متر مربع). مرز بین دو قسمت تمیز شده را نیز هر بار تمیز کنید تا لکه به جا نماند.

تمیز کردن رادیاتور شوفاژ

برای این کار زیر و رو و اطراف رادیاتور روزنامه ی خیس قرار دهید. سپس با قسمت دمیدن هوای جاری برقی آنها را تمیز کنید و یا یک دستمال نمدار را با یک برس دسته بلند که بین پره های رادیاتور برود پاک کنید.

پرده ها

بعد از شستن دیوارها، درها و کف منزل نوبت پرده ها می رسد. پرده های نخی در اثر تابش نور آفتاب و تأثیر آب و هوا بر آنها الیافش ضعیف می شود ولی پارچه های الیاف مصنوعی کمتر دچار چنین زیانهایی می شوند.

پرده های نخی را قبل از شستن به مدت 15-10 دقیقه در آب سرد یا ولرم خیس کنید تا گرد و غبار جمع شده بر روی آن جدا شود. پرده را به آرامی بلند کنید. آب کثیف را خالی نمایید. سپس پرده را در محلول کف صابون ولرم و غلیظ بشویید. البته با ملایمت سعی کنید که آن را به هیچ وجه نچلانید. سه بار پرده را با آب ولرم آبکشی کنید.

اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید. برای شستشوی اول دستگاه را روی درجه کم مقدماتی بشویید و شستشوی بعد را هم 2 دقیقه با درجه کم تنظیم کرده و بشویید.

پرده را قبل از اینکه کاملاً خشک شود، وقتی کمی نمدار است اتو بزنید. اتو را از پشت به موازات الیاف طولی آن بکشید.

پرده حمام

پرده ی حمام را روی سطحی صاف پهن کنید و با محلول غلیظ کف صابون و آب ولرم بشویید و به همین ترتیب بعد آبکشی کنید. سپس با پارچه ای تمیز آن خشک کنید.

در تنظیم برنامه توجه داشته باشید که برای انجام کارهایی که نیاز به کمک دیگران دارید. روزهای تعطیل را در نظر بگیرید و کارهایی که دیگران باید انجام دهند به ترتیب اهمیت لیست کرده با نام هر فرد به او بدهید. به این ترتیب مطمئن باشید که بدون فشارهای جسمی طی چند روز کارها تمام می شود. در این شماره نکاتی درباره نظافت دیوارها، رادیاتور و پرده ها داده شده است.

این اولین مرحله کار است. در مرحله ی دوم باید برنامه ی غذایی خاصی برای این چند روز پر کار داشته باشید. برنامه ای که وقت زیادی برای آشپزی صرف نشود و در عین حال از انرژی خوبی برخوردار باشید.
 
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : شیوا

 

آش غلغل (شوشتر)

این آش محلی خوشمزه را در این روزهای سرد سال بپزید و به همراه خانواده تان از خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد لازم:

آش غلغل

سر دست گوساله                           500 گرم

باقالای زرد (لپه باقالی)                    100 گرم

گندم پوست کنده                            150 گرم

برنج                                                50 گرم

نخود                                               100 گرم

لوبیا چشم بلبلی                            100 گرم

لوبیا قرمز                                        100 گرم

عدس                                             100 گرم

نعنا و  سیر داغ                                به میزان دلخواه

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز           به میزان لازم

زردچوبه، پودر لیموعمانی                 1 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه:

* برنج و گندم را با مقداری آب روی حرارت قرار می ‏‏‏دهیم تا کاملا پخته و نرم شود.

 

گوشت را با 1 عدد پیاز خام و مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا  کاملا پخته شود.

 

* حبوبات را که از شب قبل خیس نموده ‏اید به ترتیب پخت، اول نخود را بپزید کمی که نیم ‏پز شد لوبیا قرمز و لوبیا چشم ‏بلبلی را اضافه کنید و بعد از آن که نیم ‏پز شدند لپه باقالی را به همراه عدس اضافه کنید تا زمانی که کاملا پخته شوند.

 

* گندم و برنج پخته شده را به حبوبات اضافه نموده و با گوشت کوب برقی یا هر وسیله ی دیگری که می توانید، کمی حبوباترا نرم کنید.

 

* در این زمان روغن را داغ کنید و زردچوبه و فلفل را تفت داد به آش اضافه نمایید.

 

* گوشت را از ظرف خارج کنید و آن را بکوبید یا ریش کنید و داخل آش بریزید.

 

* آب گوشت را نیز به همراه پودر لیموعمانی در آش ریخته و اجازه  دهید تا آش شما کاملا جا افتاده و لعاب دار شود.

 

* در پایان روی آش را با فلفل و پودر لیمو عمانی و کمی نعنا داغ تزیین کنید.

انرژی کل: 3000 کیلو کالری

ماهنامه دنیای تغذیه
 
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : شیوا

 

عسل، بهترین شربت سینه برای کودکان

 


اخیراً محققان تأثیر عسل و شربت سینه را روی کودکانی که دچار سرماخوردگی و سرفه هستند مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که عسل بهتر از شربت سینه، سرفه‌ی کودکان را درمان می‌کند.

 

عسل

 

آیا فرزندتان سرماخورده و مدام سرفه می‌کند؟ آیا از شربتی که از داروخانه گرفته‌اید ناامید شده‌اید؟ در این صورت به سراغ عسل بروید. زیرا محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که عسل برای تسکین سرفه‌ی کودکان بسیار مؤثرتر از دارو است.

 

دکترایان پل و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا، 105 کودک که دچار سرماخوردگی بودند را تحت نظر گرفتند.

این کودکان مدام سرفه می‌کردند به طوری که سرفه مداوم مانع از خواب آن‌ها می‌شده است.

محققان این کودکان را به سه گروه تقسیم کردند و به گروه اول هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل دادند، به گروه دوم یک قاشق شربت سینه و به گروه سوم هیچ دارویی داده نشد.

 

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند و خواب راحت‌تری داشتند.

 

سؤال اینجاست که چرا عسل تا این اندازه مفید است؟ محققان در پاسخ به این سؤال می‌گویند: «عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضدمیکروب است و به همین دلیل می‌تواند سرفه را درمان کند.»

 

میزان مصرف برای کودکان:

برای کودکان بین 2 تا 5 سال: نصف قاشق چای‌خوری

برای کودکان 6 تا 11 سال: یک قاشق چای‌خوری

برای بچه های بزرگ‌تر از 11 سال: دو قاشق چای‌خوری عسل

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند

و خواب راحت‌تری داشتند

 

 

البته روشن است که کودکان عسل را راحت‌تر از شربت‌های تلخ و بد مزه خواهند پذیرفت به خاطر اینکه با طعم شیرینی از سرفه خداحافظی خواهند کرد.

 

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

 

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 21:57 ::  نويسنده : شیوا

  ١- بهترين غذا براي نوزادان ، شير مادر است . خداوند سبحان حداقل و حد اكثري براي آن قائل شده . 
2- حد اقل شير دهي مادران به نوزادان 21 ماه مي باشد . ( سوره احقاف آيه 15 ) . 
3- حد اكثر شيردهي مادران به نوزادان 24 ماه مي باشد . ( سوره بقره آيه 233 ) . 
4- بهتر است كه نوزاد را از 7 ماهگي بمرور به آب ميوه جات طبيعي عادت بدهند و بهترين آن آب سيب است . 
5- در مرحله بعد پيشنهاد مي شود كه حريره بادام مخصوص را به نوزاد بدهيد . 
6- بعد از اتمام يك سال ، مي توانيد فرزند خود را با عسل تغذيه كنيد . 
حريره بادام مخصوص 
مواد لازم : 5 عدد مغز بادام شيرين و خام , دو سوم ليوان آب ، 1 قاشق غذا خوري آرد برنج قهوه اي ، عصاره كشمش 2 قاشق غذا خوري . 
طرز تهيه : مغز بادام را با آب داغ خيس كرده ، پوست بكنيد و همراه آب ، در مخلوط كن مخلوط كنيد ، سپس در طرف كوچكي ريخته و بعد آرد را اضافه كرده و روي اجاق با حرارت ملايم قرار دهيد و مرتب هم بزنيد تا بجوشد . در اين حال حريره را از روي اجاق برداشته و عصاره كشمش را به آن افزوده و صبر كنيد تا خنك شود . سپس كودك خود تغذيه كنيد . 
طرز عصاره گيري كشمش 
يك استكان كشمش سايه خشك يا آفتاب خشك را تميز كرده و بشوئيد و با يك ليوان آب جوشيده ولرم مخلوط كرده ودر مخلوط كن ، مخلوط كنيد، تا بصورت شيره در آيد و بعد صاف كرده و سپس مورد مصرف قرار دهيد. 

نوع ديگر حريره بادام 
6- در اين نوع حريره بادام از آرد جوانه گندم استفاده شود. گندم با پوست را جوانه زده، بعد خشك كنيد و در آخر آسياب كرده و آرد جوانه را بدست آوريد و در غذاي كودك استفاده كنيد. هفته اي 2 بار كودك خود را با انواع حريره تغذيه كنيد. 
نوع ديگر حريره بادام 
در اين نوع حريره، مخلوطي از آرد جوانه گندم و آرد برنج قهوه اي استفاده شود. 
حريره فندق 
اين حريره نيز مثل حريره بادام تهيه مي شود؛ با اين اختلاف كه به جاي بادام از 5 عدد فندق خام درشت استفاده شود. توجه: اين حريره براي كودكاني كه يبوست مزاج دارند مفيد است. 
سوپ سبزيجات 
كودك خود را 2 بار در هفته با اين سوپ تغذيه كنيد . 
مواد لازم : برنج قهوه اي نيم كوب شده 1 قاشق غذا خوري ، بلغور گندم 1 قاشق مربا خوري ، جو پوست كنده نيم كوب شده 1 قاشق غذا خوري ، عدس 1 قاشق مربا خوري . سيب زميني پوست كنده كوچك 1 عدد . گشنيز و جعفري خرد شده 2 قاشق غذا خوري . گوجه فرنگي متوسط رنده شده 1 عدد . نمك در يا بمقدار كم . 
همه مواد را با دو ونيم ليوان آب در ظرف لعابي يا سفالي ريخته و روي اجاق بگذاريد ، تا بمرور پخته و جا بيفتد وآماده گردد . 
پوره سبزيجات 
مواد لازم : هويج فرنگي يك عدد كوچك ، كدو حلوائي يك تكه كوچك ، روغن زيتون يك قاشق چاي خوري ، انبه يك قاشق غذا خوري . هر دو را بخار پز كرده و پوست كدو را جدا كنيد ودر پياله اي با چنگال له كنيد ، سپس يك قاشق غذا خوري انبه را به كدو و هويج اضافه كنيد و بعد يك قاشق چاي خوري روغن زيتون بكر و چند قطره آب ليمو ترش تازه را به آن اضافه كرده و خوب هم بزنيد. 
وكودك خود را تغذيه كنيد . هفته اي دو بار كودك خود را با اين غذا تغذيه كنيد . 
پوره سيب زميني با خرما 
مواد لازم : سيب زميني متوسط يك عدد ، خرماي رطب پوست كنده يك عدد . سيب زميني را بخار پز كرده و با چنگال له كنيد و سپس خرماي رطب را هسته جدا كرده و پوست بكنيد و خوب مخلوط كنيد و بعد يك قاشق چاي خوري روغن زيتون را به آن اضافه كنيد . كودك خود را هفته اي دو بار با اين غذا تغذيه نمائيد . 
پوره سبزيجات و ميوه جات 
مواد لازم : انجير خشك رسيده قهوه اي 5 عدد ، برگه خشك آفتابي زرد آلو 5 عدد ، مغز پسته خام 5 عدد . همه را تميز كرده وشسته و با نصف ليوان آب خيس شود . بعد از آماده شدن در پياله ريخته و با چنگال له كنيد و هفته اي دو بار كودك خود را با اين پوره تغذيه كنيد . 
توجه : در صورت استفاده از مواد حيواني ، بهتر است كه بعد از يك سالگي بمقدار كم از ماهيچه گوسفند استفاده شود . يك قلم كه همراه ماهيچه است به سوپ اضافه شود . 
توصيه به مادران : سعي كنيد كه بچه را شكم باره تربيت نكنيد و پر خور بار نياوريد . 
مادران سعي كنند كه كودك خود را بمرور به غذا خوردن عادت دهند و از كم شروع كنند . 
بهترين غذا براي كودك ، شير مادر بوده و مادراني كه مي خواهند به كودك خود خدمت كنند و او را خوب تغذيه كنند ، بهتر است كه خود مادر غذاي خوبي داشته باشد . تا فرزندش ، خوب تغذيه شود . 
مادران سعي كنند كه كودك خود را به مواد غذائي بي محتوا مانند : ماكاروني ، بستني ، انواع شكلات ، بيسكويت ، پفك و چيپس و يخمك و غيره ......عادت ندهند . 
پوره ميوه جات 
مواد لازم : سيب گلاب 2 عدد ، يك چهارم موز كوچك ، 1 قاشق مربا خوري كشمش شسته شده ، 2 عدد انجير تازه يا خيس شده و نصف استكان آب ، همه را در مخلوط كن ريخته و مخلوط كنيد ، تا بصورت پوره در آيد و كودك خود را هفته اي دو بار با اين خوراكي تغذيه نمائيد . 
 

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:5 ::  نويسنده : شیوا
یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 20:3 ::  نويسنده : شیوا

 یارو حس شاعریش گل میکنه به زنش میگه :


ای رنگ لبت قرمز / در قلب منی هرگز

قلمراد ميره خواستگاري بهش ميگن

 

حرف دلتو بزن ، ميگه گشنمه !

 قلمراد زنگ میزنه خونه نامزدش، میگه: عزیزم من لهجه دارم؟

نامزدش میگه: آره. قلمراد میگه: پس من قطع میکنم دوباره میگیرم!

 

روباهى داشت با موبايلى شماره ميگرفت زاغه از بالاى درخت گفت:

 

پايين آنتن نمىده بده برات شماره بگيرم!!

 

روباه تا موبايل رو داد به زاغ

 

زاغ گفت: اين عوض اون قالب پنيري

 

که کلاس سوم ابتدايى ازم زدي ! عوضي

 

شعار بزرگ ژاپنیها:

 

اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد,

 

تو هم می توانی آن را انجام دهی.

 

اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد, تو باید آن را انجام دهی.

 

نسخه ایرانی این شعار:

 

اگر کسی می تواند کاری را انجام دهد, اجازه بده آن را انجام دهد.

 

اگر کسی نمی تواند کاری را انجام دهد,

 

چرا ما وقتمان را برای آن تلف کنیم؟!

 

آقای داماد چه کاره هستن؟

 

توی شرکت پاکسان کار میکنن

 

اونجا کارشون چیه دقیقا

 

به سلامت خانواده می اندیشن!

 

معلمه سر کلاس میگه هرکی خنگه از سر جاش پاشه

 

یکی از شاگرد ها از جاش پا میشه میگه

 

آقا به خدا ما خنگ نیستیم پا شدیم شما تنها نمونی !

یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, :: 19:58 ::  نويسنده : شیوا

 

 

 

 

 

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 13 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام به وبلاگ من خوش اومدین . من شیوام . یازده سال و نیمه هستم . عاشق نی نی های خوشملتون هستم . ممنون که وقت گذاشتین به وبلاگم سر زدید . نظر بدین تا از کارم دلسرد نشم . ممنون
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بیا تو ببین چه خبره و آدرس yesmusa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 150
بازدید هفته : 239
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 39176
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

محسن یگانه

سکوت

آرشیو کد آهنگ

دانلود همین آهنگ


Rima tools Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Myup.ir | Upload Center Rima tools

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس